27.05.2016 05:02 |
Либоси духтарон чӣ гуна бошад?
Муддатест, ки масъалаи либоси ҷавондухтарон, хоса, сатру ҳиҷоб, аз мавзӯъҳои асосии аҳли ҷомеа гардида, ҳар нафар аз диди хеш дар ин бобат андеша меронад. Зумрае аз соҳибназарон либоси миллиро тавсиф намоянд ҳам, иддае пайваста мекӯшанд, ки пӯшидани либоси бегонаро роиҷ гардонанд. Боиси таассуф аст, ки қисме аз донишҷӯдухтарон низ кӯр-кӯрона ба дигарон тақлид
|
27.05.2016 05:01 |
Истиқлолият кафили ободии Ватан аст
Тоҷикон аз қадимулайём миллати озодпарасту озодихоҳ буданд. Солҳои сол дар дил орзуи озодиро мепарвариданд. Бо амри тақдир ва бар асари таҳаввулоти фарогирии сиёсиву иҷтимоии ибтидои солҳои 90-уми асри гузашта халқи тоҷик баъди ҳазор сол аз нав ба эҳё ва ба эъмори давлати миллии худ ноил гардид. Истиқлолият дар таърихи ҳазорсолаи халқи тоҷик воқеаи хеле бузург буд.
|
27.05.2016 04:59 |
Худшиносӣ ва ваҳдати миллӣ аз Истиқлолият сарчашма мегиранд
Ноил гардидан ба истиқлолият, расидан ба худшиносию ваҳдати миллӣ ва барпо намудани ҷомеаи демократии ҳуқуқбунёди дунявӣ умеду орзуи дерини халқи тоҷик мебошад. Барои ба ин мақсади олӣ расидан тоҷикон дар паҳнои таърих муборизаҳои қаҳрамонона бурдаанд. Онҳо дар зарфи ҳазорсолаҳо чандин бор ба хавфу хатари маҳви миллӣ ва ба нестшавӣ рӯ ба рӯ омада бошанд ҳам, рӯҳияи миллӣ, худшиносӣ ва ғояи ватандӯстӣ онҳоро водор менамуданд, ки ба сӯи истиқлолияти миллӣ дилпурона қадам гузоранд.
|
20.05.2016 04:01 |
Ифротгароӣ-вабои аср
Масъалаи пешгирии ҷавонон аз шомилшавӣ ба гурӯҳу созмонҳои ифротгаро яке аз масъалаҳои мубрам мебошад. Идеологияи экстремистӣ, ки ҳоло бо роҳу воситаҳои гуногун фаъол гардидааст, метавонад ҷавононро ба коми худ кашида, кишварро ноором созаду ба ваҳдати миллӣ ва амнияти мамлакати соҳибистиқлоламон таҳдид намояд.
Мафҳуми ифротгароиро ҳамчун истилоҳи сиёсӣ донишмандони
|
20.05.2016 03:59 |
Иғво ва ғавғои ҷараёнҳои хатарзо
Чаро имрӯз баъзе ҷавонон аз ҳифзи идеологияи давлат ва таълимоти мазҳаби ҳанафӣ хориҷ гашта, барои идеология ва ғояҳои такфирии созмонҳои экстремистӣ аз баҳри Ватан, забон, арзишҳои фарҳанги миллӣ ва манфиат ва муқаддасоти исломӣ даст кашида, барои ҳадафҳои террористон ва ДИИШ худро қурбон мекунанд?
Шояд соҳибназарон фикр намоянд, ки тангдастиҳои иқтисодӣ ва нодориҳои
|
20.05.2016 03:57 |
Сарқонун-фурӯзонгари имрӯзу фардои кишвар
Истилоҳи лотинии конститутсия, ки ифодагари маҷмӯи қонунҳои асосист, дорои таърихи тӯлонист. Дар аксар луғатномаҳо ин истилоҳ чунин ташреҳ ёфтааст: «қонуни асосии давлат, ки сохти ҷамъиятӣ ва давлатии он, системаи интихобот, сохтори ташкилӣ ва фаъолияти мақомоти давлатӣ ва идоракунӣ, ҳуқуқу вазифаҳои шаҳрвандонро муқаррар мекунад».
|
20.05.2016 03:54 |
Ваҳдат-пояи рушди миллат
Панду андарз яке аз мавзӯъҳои хеле кадими адабиёти форсу тоҷик аст. Он ҳанӯз аз асрҳои III-VIII сарчашма гирифтааст. Мурод аз офаридани образи ашхоси ватандӯст дар адабиёти олам, бешубҳа, бедор кардани ҳисси ифтихори миллӣ ва муҳаббат ба марзу буми аҷдодист. Албатта, вазифаи мо танҳо аз Ватан ва бузургони миллат ифтихор кардан набуда,
|
20.05.2016 03:52 |
Тарбияи сиёсии ҷавонон дар ҷаҳони муосир
Баъди ба даст овардани истиқлолияти давлатӣ Ҳукумати Тоҷикистон бо қабули Конститутсияи (Сарқонуни) навини худ роҳи эъмори давлати демократӣ, ҳуқуқбунёд, дунявӣ ва ягонаю иҷтимоиро пеш гирифт.
Тавре таърихи ташаккули ҷаҳони муосир ва равандҳои гуногуни сиёсию идеологӣ нишон медиҳанд, бе такя ба ҷавонон ва тарбияи онҳо дар рӯҳияи зиракии сиёсӣ ва ифтихори миллию ватандӯстӣ ва ҷалби мунтазами
|
|
|
|